הדפסת פליירים – זה עדיין רלוונטי?

בעידן בו אנחנו יכולים להעביר מסרים שיווקיים קצרים ופשוטים בצורה מהירה דרך הסלולר, המייל, רשתות חברתיות או בדרכים דיגיטליות אחרות, עולה שאלה, האם הדפסת פליירים היא עדיין דבר רלוונטי.

העובדה היא שבעלי עסקים ואנשי מקצוע עדיין משתמשים באופציה זו, בין אם בשביל לחלק בתיבות דואר, לחלק לאנשים ביד, להניח על השמשה של הרכב או בכל דרך אחרת. בעלי עסקים ואנשי מקצוע הם לא היחידים שמשתמשים באופציה זו, גם פוליטיקאים רבים משתמשים בכך, ארגונים ועמותות, זאת בשביל להעביר מסרים שיש להם.

עולה שאלה מדוע הם עושים את זה, אם יש אפשרות להשתמש בכלים הרבה יותר אפקטיביים, יותר מהירים והרבה יותר נוחים, עולה שאלה, האם זה באמת עדיין רלוונטי.

התשובה מתחלקת לכמה רבדים, ומתוכם אנחנו יכולים להבין שזה עדיין רלוונטי, עדיין יש לזה משמעות וכוח, גם אם לכאורה החשיפה היא הרבה יותר רחבה מאשר זו שזוכים לה באינטרנט, ברשתות חברתיות או במייל ישיר.

מדוע משתמשים עדיין בהדפסות פליירים?

ראשית, מי שמשתמש עושה זאת, בדרך כלל, בתפוצה מסוימת שמאוד קשה להגדיר אותה באינטרנט. למשל, בקרב אנשים שמתגוררים בשכונה מסוימת, אנשים שמגיעים לאזור מסוים ספציפי (אזור קניות, אזור מסחרי, בית ספר, בית כנסת וכדומה). מדובר על קבוצה ממוקדת מאוד של אנשים.

שנית, לא כל האנשים נחשפים לפרסום בפייסבוק, לא כולם פותחים הודעות מייל עם פרסומים ולא כולם פותחים פרסומות בסלולר. לפלייר הם ייחשפו מהר יותר.

שלישית, להבדיל ממודעה באינטרנט, הפלייר יכול להישאר אצל האדם שאנחנו מוסרים לו אותו. הוא ישאיר את זה בכוונה או לא בכוונה, וכך יש יותר סיכוי שהוא יגיע אלינו.

ארבע, הפלייר מאפשר לנו לייצר פרסום הרבה יותר נרחב, עם הרבה יותר מידע, ולא פעם גם בתשלום נמוך יותר.

חמש, יש מקרים בהם הפרסום באינטרנט פחות אפקטיבי. נניח אם אנחנו רוצים לפרסם את עצמנו בתור חשמלאים באזור מסוים, זה לא יהיה אפקטיבי אם נפרסם באינטרנט, אך אם נפרסם את עצמנו בפלייר, זה יגיע בדיוק לקהל שאנחנו מחפשים ומעוניינים להגיע אליו.